15.01.2014


 Hram:     Sfântul Apostol Andrei - 13 decembrie;
               Adormirea Maicii Domnului - 28 august
 Stareţ:    Arhimandrit Mitrofor Andrei Caramalău
 Aşezare: la distanţa de aprox. 5 km SV de or. Chişinău

    Mănăstirea Sfântul Apostol Andrei din or. Durleşti, mun. Chişinău, este una dintre primele locaşuri monahale ale Mitropoliei Basarabiei. În anul 2002, părintele stareţ Arhimandrit Andrei Caramalău, originar din or. Galaţi, a sfinţit terenul, iar în 2003, a iniţiat, cu binecuvântarea ÎPS Mitropolit Petru al Basarabiei, construcţia catedralei. În anul 2007, acoperişul catedralei a fost acoperit. 
     
 Deşi s-a confruntat cu multe necazuri şi greutăţi, părintele stareţ Andrei susţine: "Greutatea, pentru mine, este o sarcină, nu o povară. Deşi, În 2003, aici era doar un vagon dezafectat, de 9 m lungime, am hotărât să facem în el un spaţiu de rugăciune, o capelă-paraclis, până va fi gata catedrala noastră. Înainte de fiecare slujbă, iarna, trebuia să scoatem zăpada afară din vagon, pentru a ne putea ruga", îşi aminteşte părintele. "Mă bucur că aici vin foarte mulţi tineri. Şi eu, dacă nu eram tânăr, poate nu aveam acelaşi elan. Poate vom fi pomeniţi în diptice… Îmi aduc aminte de Alexandru Macedon, care la sfârşitul vieţii a rugat să fie îngropat cu mâinile scoase afară din criptă: «Cât de mare împărat am fost, nu iau nimic cu mine…» Luăm doar faptele. Aici e cea mai frumoasă teologie: cea a trecerii din lumea asta..." 


MISIONARISM. Biserica Ortodoxă este dinamică. E misionară prin preoţi şi credincioşi. Mitropolia Basarabiei are şi parohii în diasporă, cum sunt cele din sudul Ucrainei, şi preoţii îşi exercită acolo slujba misionară, prin rotaţie. Iar în Basarabia, orice preot e şi puţin misionar. 

VIZIUNEA. "Cum va fi? Aşa cum o visez în fiecare noapte. Ca pe un mic Ierusalim. Cu toate rânduielile, biserica mare, biserica mică, apoi chiliile. Un centru de filantropie. Ca acele vasiliade din trecut"…


Binecuvântarea † Teoctist



"Părintelui Andrei, preot harnic al Mitropoliei Basarabiei, cu binecuvântări şi preţuire, † Teoctist. 10.9.2004". Tabloul reprezentându-l pe Patriarhul Teoctist e aşezat, în capela-paraclis, pe locul pe care sunt puse de obicei tablourile votive ale ctitorilor. "Când am primit de la Prea Fericitul acest dar, afirmă părintele stareţ Andrei, m-am simţit copleşit şi mi-am spus în sine că nu merit acest apelativ: harnic. Dar e un titlu cu multă răspundere acordat de Prea Fericitul care auzise multe lucruri frumoase despre Mănăstirea Sf. Apostol Andrei din Durleşti şi, desigur, mă bucur că avem această binecuvântare de la sfinţia sa. 


adaptare după articolul: Mănăstirea Durleşti